جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان اشاره به اینکه علمای اهل سنت و اهل تشیع هر دو در اعتلای دین اسلام نقش برابر داشته‌اند، افزود: هم علمای شیعه و هم علمای سنی برای اعتلای دین اسلام و معرفی بهتر و کامل‌تر آن به دیگر بلاد نقش‌ بسیار مهمی داشته‌اند و در این مسیر پر پیچ و خم دچار سختی‌های بسیاری شده‌اند بنابراین باید گفت که اسلام امروز نتیجه تحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیار از سوی علمای دین می‌باشد.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به جایگاه علمای دین و روحانیون در جهان اسلام، در سخنانی اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت که علمای دین از آغاز اسلام تاکنون وظیفه هدایت و مدیریت دین مبین اسلام را بر عهده داشته‌اند و در این مسیر با مشکلات و دشمنی‌های بسیاری روبرو شده‌اند.

امام جمعه شهرستان مریوان ادامه داد: اگر مطالعه‌ای در تاریخ اسلام داشته باشیم علما و روحانیون بسیاری برای اعتلاء و گسترش دین مبین اسلام توسط دشمنان شریعت به شهادت رسیده اند که در این مقال نمی‌توان نام همه این بزرگان و شهدای دین را عنوان کرد.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود بیان داشت: از سوی دیگر علمای دین به جز حفظ شعائر دینی و معنوی نقش هدایتگر در جامعه اسلامی داشته و دارند تا جایی که بسیاری از مسائل شرعی که برای مسلمین پیش می‌آید توسط علما و جامعه روحانیون برطرف و حل می‌شود و این نشان می‌دهد که جامعه اسلامی منهای روحانیت غیر قابل تصور می‌باشد.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت و اهل تشیع هر دو در اعتلای دین اسلام نقش برابر داشته‌اند، افزود: هم علمای شیعه و هم علمای سنی برای اعتلای دین اسلام و معرفی بهتر و کامل‌تر آن به دیگر بلاد نقش‌ بسیار مهمی داشته‌اند و در این مسیر پر پیچ و خم دچار سختی‌های بسیاری شده‌اند بنابراین باید گفت که اسلام امروز نتیجه تحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیار از سوی علمای دین می‌باشد.

امام جمعه شهرستان مریوان با اشاره به اینکه باید در جامعه اسلامی نقش شهدای روحانی برای جامعه مخاطب که غالب آن‌ها نسل جوان و نوجوان می‌باشد، به خوبی تبیین شود، گفت: در مسیر گسترش و اعتلای اسلام شهدای روحانی نقش بسیاری داشته ایم، بنابراین نباید اجازه دهیم که نام این عزیزان به دست فراموشی سپرده شود.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: در یکصد سال گذشته تا به امروز علمای بسیاری چه شیعه و چه سنی در راه حفظ دین مبین اسلام در برابر شبهات دینی و همچنین توطئه‌های استکباری جان خود را برای دین خدا فدا کرده اند.

وی خاطرنشان ساخت: بنابراین نقش شهدای روحانی در پاسداری از حریم مقدس دین امری غیرقابل انکار می‌باشد، لذا همه ما به عنوان یک مسلمان خود را مدیون این عزیزان و بزرگان می‌دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha